§1 Ogólne
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady
oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez GLOSBE Mariusz Gołąb, za
pośrednictwem sklepu internetowego eglosbe.pl (zwanego dalej:
„Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia usług
drogą elektroniczną.
§2 Definicje
Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dostawa -
oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez
Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
Hasło -
oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez
Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w
celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
Klient -
oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami
prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym
zawarta może być Umowa sprzedaży.
Konsument - oznacza osobę
fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto Klienta -
oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego
rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i
zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.
Przedsiębiorca -
oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i
dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
Rejestracja -
oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie,
wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności
Sklepu Internetowego.
Sprzedawca – oznacza GLOSBE Mariusz Gołąb.
Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie eglosbe.pl.
Towar -
oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
Trwały nośnik -
oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy
przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób
umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni
do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie
przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
§3 Korzystanie ze Sklepu Internetowego
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny
internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców,
formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z
wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej
Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie
należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich
może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem
oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.Sprzedawca dołoży starań,
aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników
Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych,
systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony
Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej
Chrome 66 lub FireFox 60 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą
języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze
internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa
Sklepu jest zoptymalizowana dla rozdzielczości ekranu 1920x1080
pikseli. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas
korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są
przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta.
Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony
Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten
nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian
konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu
zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć
mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia
końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak
spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony
Internetowej Sklepu.W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z
usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego
konta poczty elektronicznej. W celu złożenia zamówienia w Sklepie
Internetowym przez telefon, konieczne jest posiadanie przez Klienta
aktywnego numeru telefonu oraz aktywnego konta poczty
elektronicznej.Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o
charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu
Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych
świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi
obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich. Sprzedawca
oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem
pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione,
dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni
stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z
sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o
udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.Nie jest dopuszczalne
wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu
prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes
Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub
produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie
związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na
zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
§4 Rejestracja
W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać
nieodpłatnej Rejestracji.Rejestracja nie jest konieczna do złożenia
zamówienia w Sklepie Internetowym.W celu Rejestracji, Klient powinien
wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na
Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz
rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór
odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym.
Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.W trakcie
wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania
się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie
odpowiedniego pola w formularzu.W trakcie Rejestracji Klient może
dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w
celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza
rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje o celu
zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Sprzedawcy lub
przewidywanych odbiorcach tych danych. Wyrażenie przez Klienta zgody na
przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie
warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą
elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta. Zgoda może być w każdej
chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia
Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres
Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.Po przesłaniu
wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie,
drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu
rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą
zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi
Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do
Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
§5 Zamówienia
Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty
Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie
Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.Klient może składać
zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej
Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.Klient składający
zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje
zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru
do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DO KOSZYKA" pod danym
Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po
skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu
Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie
formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej
Sklepu przycisk „Potwierdzam zakup”. Każdorazowo przed wysyłką
zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za
wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie
jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.Sprzedawca
potwierdza Klientowi treść zaproponowanej Umowy sprzedaży, utrwaloną na
Trwałym nośniku - w formie wiadomości elektronicznej – przy czym
potwierdzenie następuje przed zawarciem Umowy sprzedaży.Oświadczenie
Klienta o zawarciu Umowy sprzedaży, złożone przez niego po otrzymaniu od
Sprzedawcy potwierdzenia, o którym mowa powyżej w §5 ust. 6, jest
utrwalone na Trwałym nośniku przez Sprzedawcę.Złożenie zamówienia
stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy
sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.Po złożeniu
zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej potwierdzenie jego złożenia. Następnie, po potwierdzeniu
złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.
Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem
Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §5 ust. 9 powyżej i z
chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.Po
zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej,
wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia.
§6 Płatności
Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze
stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy
i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w
związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy
wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.Klient może wybrać
następujące formy płatności za zamówione Towary:a) przelew bankowy na
rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia
rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu z banku informacji
o pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej płatności);b) karta płatnicza
lub przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności NAZWA OPERATORA,
obsługiwany przez firmę NAZWA OPERATORA z siedzibą w SIEDZIBA (w tym przypadku
realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu z
systemu NAZWA OPERATORA informacji o pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej
płatności);c) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu
Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia). Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości
wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 3 dni kalendarzowych,
jeżeli wybrał formę przedpłaty. W wypadku niewywiązania się przez
Klienta z płatności w terminie o którym mowa w §5 ust. 3, Sprzedawca
informuje Klienta o anulowaniu zamówienia za pośrednictwem poczty
elektronicznej lub pisemnie.
§7 Dostawa
Sprzedawca
realizuje Dostawę na terytorium Polski za
pośrednictwem firm kurierskich i własnych dostawców. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć
Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad. Sprzedawca zamieszcza
na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych
potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia. Termin Dostawy i
realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony
jest w Dniach roboczych zgodnie z §6 ust. 2 Regulaminu. Zamówione Towary
są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w
formularzu zamówienia.W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana
jest na adres poczty elektronicznej Klienta, informacja potwierdzająca
nadanie przesyłki przez Sprzedawcę. Klient obowiązany jest zbadać
doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego
rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient
ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego
protokołu. Sprzedawca dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy
dowód zakupu obejmujący dostarczane Towary.
§8 Rękojmia
Sprzedawca
zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę
fizyczną lub prawną (rękojmia). Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:a)
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo
wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już
wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił
zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad.
Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady
żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w
sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy
ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od
wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.b)
żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady.
Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub
usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta,
jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w
sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim
możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży
wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi
Sprzedawca. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest
obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku
Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi.
Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad
przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się
przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie
Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru
na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy
sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z
chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia
wady. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy
sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres
Sprzedawcy.Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego
reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji
związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.Klient
może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być
złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres biuro@eglosbe.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć
opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później
niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi
odpowiedzi. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów,
o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
§9 Odstąpienie od Umowy
Klient
będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14
dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.Bieg terminu na odstąpienie
od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie
przez Konsumenta. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając
Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać
złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć na
formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu.Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.W przypadku odstąpienia od Umowy
sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.Jeśli Konsument złożył
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął
jego ofertę, oferta przestaje wiązać.Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu
wszystkie dokonane przez niego płatności, za wyjątkiem kosztu Dostawy
Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.Konsument ma obowiązek zwrócić
Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni
od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego
terminu.W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem ponosi tylko
bezpośrednie koszty zwrotu Towaru oraz jego pierwotnej dostawy.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Towaru.Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami.
§10 Usługi nieodpłatne
Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
a)
umożliwianie Klientom składania Zamówień, dokonywania Rezerwacji oraz
zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie
b) prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych
c) umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka
d) umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Sklepu
e) newsletter
f) prowadzenie Konta Klienta
Usługi wskazane w §10 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
Sprzedawca
zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz
sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym
poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.Z usługi
Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres
poczty elektronicznej lub numer telefonu, wykorzystując w tym celu
formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez
Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej wiadomości w formie
elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w
ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do
wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji. Każdy Newsletter
kierowany do danych Klientów zawiera, w szczególności: informację o
nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz
informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej
Newsletter.Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania
Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem
odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej lub
wiadomości tekstowej wysłanej w ramach usługi Newsletter.Usługa
Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na
zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi
dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego
Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też
śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już
zrealizowanych.Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić żądanie
usunięcia Konta Klienta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia
żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać
usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.Sprzedawca jest uprawniony do
zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku
działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy, tj. prowadzenia
działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności
polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością
Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści
nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd, jak również w przypadku
działania przez Klienta na szkodę innych Klientów, naruszenia przez
Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy
zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest
uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem
przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi
działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do
rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta
Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o
zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą
elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu
rejestracyjnym.
§11 Odpowiedzialność Klienta w zakresie zamieszczanych przez niego treści
Zamieszczając
treści oraz udostępniając je Klient dokonuje dobrowolnego
rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów
Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością.
Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia
w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.Klient oświadcza, że:
a)
jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw
własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio - utworów,
przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub
przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treści;
b)
umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, o których mowa w §10
Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób
trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób,
których one dotyczą;
c) wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych
treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, jak również upoważnia
Sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami
niniejszego Regulaminu;
d) wyraża zgodę na dokonywanie opracowań
utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych.Klient nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach
korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych
osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez
wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;
b)
zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10
Regulaminu, treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez Klientów treści pod
warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie z §12 Regulaminu.
Zabronione
jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z usług, o
których mowa w §10 Regulaminu, treści które mogłyby w szczególności:
a) zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
b)
naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z
ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności
przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze
zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c) posiadać charakter
obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby
słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów
lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe);
d) pozostawać w
sprzeczności z interesem Sprzedawcy, tj. treści stanowiących materiały o
charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu; treści nie
związanych z działalnością Sprzedawcy; treści nieprawdziwych lub
wprowadzających w błąd;
e) naruszać w inny sposób postanowienia
Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy
społeczne lub obyczajowe.
W przypadku otrzymania powiadomienia
zgodnie z §12 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Klientów w ramach
korzystania przez nich z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, w
szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na
doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że
mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących
przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli
zamieszczanych treści.Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie
przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach Strony
Internetowej Sklepu.
§12 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść
publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra
osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady
uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na
podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym
naruszeniu.Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje
niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej
Sklepu, treści będących przyczyną naruszenia.
§13 Ochrona danych osobowych
Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.
§14 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
Zarówno
Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem
zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy
oraz postanowień poniżej.Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje
umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do
Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka
komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z
oświadczeniem woli Klienta.Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie
usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego
oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta
podczas Rejestracji.
§15 Postanowienia końcowe
Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi
Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku
umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych
strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.Treść niniejszego Regulaminu
może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub
pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.W przypadku
powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły
do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania
wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo
polskie.Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do
pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności
rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji
Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Sprzedawca zastrzega sobie prawo
zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez
Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu
są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu
składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w
terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.
Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego
Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą
elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W
razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest
zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy
zgodnie z postanowieniami §14 Regulaminu. Regulamin wchodzi w życie z
dniem 21-08-2023.